به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس؛ همایش دوچرخه سواری کودکان برگزار شد

دومین دوره همایش دوچرخه سواری ویژه کودکان به مناسبت سی و سومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی در دو بخش پسران و دختران مقطع ابتدایی صبح روز گذشته(۷بهمن) با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و هیأت دوچرخه سواری استان هرمزگان واقع در بوستان ورزش در پارک غدیر برگزار و نفرات برتر شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، معظمی گودرزی(مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس) با بیان اینکه در اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداختن به ورزش به عنوان یک ضرورت تأکید شده بود، اظهار کرد:  طبق فرمایش امام خمینی(ره) ورزش‌کاران دو وظیفه دارند؛ یک، ورزش جسمانی برای قدرت پیدا کردن. وقتی قدرت جسمانی پیدا شود، دفاع از مملکت تقویت شده و دیگری هم پرورش روحانی است که اگر پرورش روحانی در انسان پیدا شود، آنوقت قدرت جسمانی‌ افراد مضاعف می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برگزاری همایش های ورزشی و ترویج ضرورت ورزش از نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی بیش از پیش احساس می شود، اضافه کرد: با توجه به سردی هوا و ضرورت برخورداری از هوای سالم، کودکان بندرعباسی در این همایش شرکت کردند تا به ضرورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بین خانواده های خود و خودداری از استفاده از خودروهای آلاینده تأکید بورزند.

معظمی گودرزی افزود: علاوه بر این هدف، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس بدنبال ایجاد شادابی و نشاط در بین کودکان و خانواده هاست که خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه به عمل آمد.

وی در پایان گفت: مربیانی از هیات دوچرخه سواری استان نیز در این همایش به استعدادیابی از بین کودکان برای تقویت پایه دوچرخه سواری هرمزگان پرداختند.

لازم به ذکر است، در پایان این مسابقات نفرات زیر حائز رتبه های برتر شدند:

در بخش پسران که با حضور ۱۵۰ شرکت کننده برگزار شد، در مقطع اول ابتدایی “محمد صالح جدیدی، مهدی خاورش و احسان زهرایی”، در مقطع دوم ابتدایی “یزدان بزرگهر، حسین مصطفی پور و شهام معتمدی”، در مقطع سوم ابتدایی ” مهدی علیزاده، امین ملیحی و علیرضا ذاکری”، در مقطع چهارم ابتدایی “امید کریم پور، علی سینا حسینی و علیرضا خدادادی” و در مقطع پنجم ابتدایی ” عباس علیپور، رضا آچاک و رضا نقیبی زاده

در بخش دختران که با حضور ۱۰۰ شرکت کننده برگزار شد، در مقطع اول ابتدایی “غزل عیدی زاده، مریم صادقی و فاطمه نیکویی مقدم”، در مقطع دوم و سوم ابتدایی “فاطمه فرخی، مریم محمد حسنی و زهرا گیلمردی” و در مقطع چهارم و پنجم ابتدایی “نادی محبی، بیتا پرگر و مریم بی ریا”