۸۴۰ اثر به سوگواره عکس محرم بندرعباس ارسال شد

با هدف نمایش قدمت آئین‌های عزاداری به نسل جوان و شناسایی استعدادهای برتر در این زمینه نخستین سوگواره عکس محرم توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار شد که ۸۴۰ اثر توسط دبیرخانه این سوگواره دریافت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه محرم و نشان دادن قدمت فرهنگی آیین‌های محرم در هرمزگان، نخستین سوگواره عکس محرم توسط سازمان فرهنگی و ورزشی برگزار شد.

محمدمهدی جهانبخش ابراز کرد: هدف از برگزاری سوگواره عکس محرم نمایش قدمت آئین‌های عزاداری، انواع سبک‌های نوحه‌خوانی عاشورایی به نسل جوان و توجه به فرهنگ عاشورا با زبان هنر است.

وی ادامه داد: کودک و محرم، عزاداری سنتی، سقا و سقاخانه، تعزیه، تاسوعا، نماز ظهر عاشورا، نذورات و شام غریبان از موضوعات این سوگواره بودند.

جهانبخش با بیان اینکه دبیری این سوگواره عکس را “مرتضی آخوندی” از عکاسان فعال بندرعباسی بر عهده دارد، تصریح کرد: ۷۲ نفر با ۸۴۰ اثر در این سوگواره شرکت کردند که پس از داوری اولیه ۳۲ اثر برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده‌شده این سوگواره به صورت دو دوره در نگارخانه خیابانی شهر به نمایش گذاشته می‌شوند و ۳۲ اثر نیز لوح آثار برگزیده این سوگواره عکس را از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس افزود: ۳۲ اثر برگزیده این سوگواره در صفحه‌ی اینستاگرام این سازمان به آدرس FvSazeman قرار می‌گیرند و عکسی که توسط بازدیدکنندگان بیشتر موردپسند واقع شود از نگاه مردمی منتخب می‌شود و از صاحب اثر تقدیر به عمل می‌آید.

وی در پایان گفت: به نفرات اول تا سوم شرکت‌کننده در این سوگواره با انتخاب هیئت‌داوران لوح تقدیر، تندیس و هدیه اهدا خواهد شد.

گفتنی است دبیر این سوگواره عکس که از هنرمندان بندرعباسی است سابقه حضور در نمایشگاه انفرادی جنوبی‌ها در بندرعباس، نمایشگاه انفرادی برای نگاه او در بندرعباس، نمایشگاه گروهی به‌عنوان مهر در کیش، نمایشگاه گروهی به‌عنوان زل در تهران، نمایشگاه گروهی طریق الحسین در زنجان، نمایشگاه گروهی عاشورا تا اربعین در ابهر، نمایشگاه گروهی میراث در خراسان جنوبی، نمایشگاه گروهی با موضوع ایران‌شناسی در تهران، برگزیده شدن آثار در سوگواره اربعین حسینی، برگزیده شدن آثار در ابهر، برگزیده جشنواره ملی خلیج‌فارس، لوح تقدیر و جوایز نقدی از مسابقات عکاسی با همکاری بیمه دانا در تهران، چاپ عکس در کتابچه خط سوم، چاپ عکس در مسابقات کشوری عاشورایی قزوین، عکاس خبرگزاری فارس، عکاس‌خانه مطبوعات هرمزگان، برگزیده جشنواره سوگواره ملی رسانه‌ای سفینه النجاه در استان گلستان و برگزاری نمایشگاه در رابطه با عکس آسیب‌های اجتماعی در تهران را در کارنامه هنری خود دارد.

photo_2017-09-26_14-39-30