سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: امیدواریم با همکاری های بیشتر دستگاه های دیگر المیپاد ورزش های آبی و ساحلی را در سال های آینده نیز با کیفیت بیشتر تداوم دهیم و در آینده ای نزدیک بتوانیم میزبان مسابقات آسیایی آبی و ساحلی شویم.

امیدوارم در آینده بتوانیم میزبان مسابقات آسیایی آبی و ساحلی شویم

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، محمدمهدی جهانبخش در آیین افتتاحیه سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس با بیان اینکه امیدواریم این المپیاد زمینه شکوفایی استعدادهای بیشتر ورزشی بندرعباس شود، تصریح کرد: همانطور که در سال های گذشته شکوفایی استعدادها را در این المپیاد شاهد بوده ایم و ورزش کاران این رشته ها برای استان و کشور افتخارآفرینی کرده اند مجدداً این افتخارات را هرچه بیشتر به دست آوریم.

محمدمهدی جهانبخش افزود: با توجه به اینکه در سالیان گذشته بندرعباس میزبانی مسابقات ساحلی را عهده‌دار بوده است و طی این سال‌ها استعدادهای خوبی را در ورزش‌های ساحلی کشف کرده‌ایم، امیدواریم امسال نیز با این المپیاد استعدادهای خوبی را در زمینه ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس کشف کنیم.

وی بیان کرد: به دلیل استقبال خوب شهروندان در سال های گذشته از این المپیاد رشته ها را افزایش داده ایم و ورزشکاران بیشتری نیز از این المپیاد استقبال کرده اند که امید داریم به شکوفایی استعدادهای ویژه بیانجامد و هیئت های ورزشی نیز از این ورزشکاران بهره کافی را ببرند.

جهانبخش در پایان گفت: گردشگری را باید به طور ویژه مدنظر قرار دهیم و از ظرفیت دریا باید بهره ببریم و امیدواریم با همکاری های بیشتر دستگاه های دیگر المیپاد ورزش های آبی و ساحلی را در سال های آینده نیز با کیفیت بیشتر تداوم دهیم و در آینده ای نزدیک بتوانیم میزبان مسابقات آسیایی آبی و ساحلی شویم.

با برگزاری المپیاد ورزش های آبی و ساحلی می توانیم در زمینه های ورزشی بدرخشیم

فرماندار بندرعباس  نیز با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: آغاز سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی و تقارن این بازی ها با این ایام را به فال نیک می گیریم و امیدوارم این مسابقات باعث اقدامات ورزشی بهتر در هرمزگان و بندرعباس شود.

احمد پویافر ادامه داد: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس و تمام کسانی که برای برپایی این المپیاد تلاش کردند و زمنیه را برای حضور جوانان این شهر در این المپیاد فراهم کردند که منجر به کشف استعدادهای برتر ورزشی می شود تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: دریا نعمت بزرگی است که هرمزگان دارد و از این امکان می توان برای ورزش های آبی و ساحلی استفاده کرد.

پویافر ابراز کرد: خداوند را از اینکه در این سه ماه آخر سال در بندرعباس به علت موقعیت آب و هوایی ویژه ای که دارد شاکریم و از این نعمات الهی باید به بهترین شکل بهره برد.

فرماندار بندرعباس خاطرنشان کرد: همه در تلاشند که هرمزگان و استعدادهایش را به جای جای ایران اسلامی بشناسند که در این میان برگزاری المپیاد ورزش های آبی و ساحلی باعث می شود که بندرعباس هرچه بیشتر بدرخشند و این اقدام در سوابق اجرایی استان ماندگار خواهد شد.

وی در پایان گفت: با حمایت مجموعه های مختلف چنین المپیادهایی را می توان برگزار کرد و به این کار با اهمیت می توان پرداخت تا هرچه بیشتر در زمینه های ورزشی بدرخشیم و شاهد پیشرفت ورزش های آبی و ساحلی کشور باشیم.

هرمزگان باید در ورزش های آبی و ساحلی گوی سبقت را از رقبا برباید

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان در آیین افتتاحیه سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس، تصریح کرد: استان هرمزگان با توجه به پهنه وسیع ساحلی باید در ورزش های آبی و ساحلی کشور، گوی سبقت را از رقبا برباید.

منصور اخلاقی پور تصریح کرد: امیدواریم با حمایت بیشتر در زمینه ورزش های آبی و ساحلی بتوانیم در این زمینه پیش قراول شویم.

وی اضافه کرد: دریا و ساحل اثر کاهش استرس در انسان ها دارد و علم روانشناسی این را اثبات کرده است و ورزش های آبی و ساحلی  باعث می شوند کمتر بیمار شویم و در احادیث نیز نگاه به دریا سفارش شده است.

اخلاقی پور در پایان با بیان اینکه از ظرفیت دریا باید به درستی بهره گیری کنیم، گفت: حتی راه رفتن در ساحل اثر درمانی دارد و باعث سلامت می شود و در شهرهای ساحلی به این ظرفیت ها باید توجه ویژه ای شود.

گفتنی است سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس در رشته های والیبال، هندبال، پرتاب وزنه، قایقرانی، ماهیگیری ویژه آقایان و بانوان و در رشته‌های فوتبال، فوتوالی، دو ۶۰ متر، دو استقامت، جت اسکی، اسکی روی آب، دو-شنا، طناب‌کشی و پرچم در ساحل مختص آقایان تا ۷ بهمن ماه در نوار ساحلی خلیج فارس در حال برگزاری است.