پیام تسلیت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به مناسبت ایام الله نیمه خرداد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنان در شب‌های قدر، ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، محمدمهدی جهانبخش بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا هر انسانی در آن شعله‌های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگارش سر به خاک گذارده و صدای العفو خود را به گوش آسمانیان و افلاکیان برساند و دل شیطان را با این حرکت خود به درد آورد تا شاید در این ماه به سعادت و رستگاری دست یابد.

وی افزود: هم‌زمانی شب‌های قدر با ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مغفرت طلبی و فرصتی برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی، شب‌زنده‌داری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ به شمار می‌رود.

جهانبخش ادامه داد: ایام شهادت جان‌سوز مولای متقیان حضرت علی (ع)، مقارن است با شب‌های پربرکت قدر که مشتاقان لقاء محبوب را به خود می‌خواند تا با احیاء این شب و حضور در مساجد و خانه‌های خدا، ناب‌ترین و زلال‌ترین صحنه نیایش انسان در مقام بندگی را به نمایش بگذارند.

وی ابراز کرد: اینک در شب‌های پربرکت قدر، خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر توفیق عبادت و بندگی و بهره‌گیری از معنویات گسترده الهی را نصیب ما فرموده و با یاد بزرگ‌مرد تاریخ بشریت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، زیر باران رحمت لیله‌القدر می‌ایستیم تا جان‌هایمان تطهیر شود دست‌یابیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: امسال این مناسبت‌ها با عروج ملکوتی بزرگ‌مردی از تبار نور مصادف شده است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستم دیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید؛ روزی که ملت بزرگ ایران در فراق محبوب خود صاحب‌عزا شدند.

وی اضافه کرد: همچنین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مردم مسلمان ایران اسلامی است و بی‌شک نام این روز با نام بزرگ‌مرد عرصه حماسه و عرفان حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گره‌خورده است که گویی دست تقدیر الهی به پاس این اهتمام، سفر ملکوتی ایشان را با این مناسبت قرین ساخت و این یوم‌الله را با نام امام خمینی (ره) برای ابد جاودانه ساخت.

جهانبخش در پایان گفت: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همشهریان عزیز در این ماه مبارک، توفیق درک فیض‌های بیکران شب‌های قدر را از خداوند تبارک‌وتعالی برای همه مسلمانان جهان مسئلت دارم و این ایام سوگواری را به محضر امام عصر (عج) و مردم ولایت مدار بندرعباس تسلیت می‌گویم.