ویژه‌برنامه “یک دقیقه بیشتر محبت ” برگزار شد


ویژه‌برنامه “یک دقیقه بیشتر محبت ” به مناسبت شب یلدا به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در این مراسم با تبریک فرارسیدن شب یلدا به شهروندان، بیان کرد: شب یلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال از سال‌های دور در ایران باستان گرامی داشته می‌شده است.

الیاس محسنی افزود: در این شب خانواده‌های ایرانی به خانه‌ بزرگ‌ترها رفته و به استقبال زمستان در طولانی‌ترین شب سال در کنار هم جمع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بندرعباس که از پیشینه تاریخی بسیار قوی برخوردار هستند، همانند سایر نقاط ایران برای شب یلدا آداب‌ورسوم خاصی دارند و در این شب با استفاده از خوراکی‌های مختلف محلی و اجرای آیین‌های مخصوص بلندترین شب سال را گرامی می‌دارند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز با تبریک گرامیداشت شب یلدا به شهروندان بندرعباس اظهار کرد: اداره فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در مناسبت‌های مختلف در طول سال ویژه‌برنامه‌هایی را در نقاط مختلف بندرعباس برای شهروندان برگزار می‌کند و هم‌زمان با شب یلدا امسال نیز ویژه‌برنامه‌هایی را در مناطق مختلف بندرعباس اجرا کرد.

سمیه صمصام پور اضافه کرد: در همین راستا این سازمان در بلندترین شب سال علاوه بر همکاری با نهادهای مختلف در برگزاری مراسم شب یلدا ویژه‌برنامه “یک دقیقه بیشتر محبت ” را در بندرعباس برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه در محله پشت شهر بندرعباس با استقبال شهروندان برگزار شد.

گفتنی است این ویژه‌برنامه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، رادیو خلیج‌فارس و پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله پشت شهر برگزار شد.