شهر بندرعباس حال و هوای رمضان گرفت

هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، پیام‌هایی برگرفته از خطبه شعبانیه در خیابان‌های بندرعباس اکران شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، در میان روایات بسیاری که از معصومین (ع) در بیان شأن و منزلت ماه مبارک رمضان نقل‌شده است برای خطبه‌ای که نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم آن را در آخرین جمعه ماه شعبان یکی از سال‌های بعد از هجرت، به مناسبت فرا رسیدن ماه پر برکت رمضان ایراد فرموده‌اند، شأنی به سزاست و شاید در باب بیان فضیلت این ماه و شرح وظایفی که مسلمانان در آن به عهده دارند، متنی به جامعیت خطبه شعبانیه نداشته باشیم.

نقل است در این خطبه پیامبر اکرم (ص) خطاب به مردم بیان داشته است، نزد خداوند ماه رمضان بهترین ماه‌ها و روزهایش برترین روزها و شب‌هایش با ارزش‌ترین شب‌ها و ساعاتش با فضیلت‌ترین ساعات است و در این خطبه پیامبر (ص) توصیه‌هایی را در جهت اخلاق و رفتار شایسته در این ماه داشته است.

در این ماه مبارک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با برگرفتن از خطبه شعبانیه اقدام به تولید پیام‌هایی با همین مضامین کرده است.

این پیام‌ها هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در خیابان‌های بندرعباس اکران شدند.