جشن کله‌گنجشکی‌ها در ساحل بندرعباس برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: در راستای احیای سنت‌های دینی و مذهبی و تشویق کودکان و نوجوانان به روزه‌داری جشن کله‌گنجشکی‌ها در ساحل بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، الیاس محسنی بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا هر انسانی در راه سعادت و رستگاری گام بردارد و فضائل این ماه برخوردار شود.

وی ادامه داد: قطعاً کودکان از والدین خویش آداب و سنن را می‌آموزند و در این ماه با تشویق آنان به روزه‌داری می‌توان آن‌ها را برای روزه‌داری در بزرگ‌سالی محیا کرد.

محسنی تصریح کرد: می‌توانیم کودکان را با تمرین به روزه گرفتن با مفهوم صبر آشنا کنیم و هر چه توانایی کودک در تحمل گرسنگی و تشنگی با برگزاری برنامه‌های مفرح کودکانه بیشتر شود، پس از مدتی اراده‌اش تقویت‌شده و برای روزه گرفتن اشتیاق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به همین منظور همایش کله‌گنجشکی‌ها را ویژه کودکان برگزار کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این جشن با استقبال کودکان و خانواده‌هایشان در ساحل بوستان غدیر بندرعباس زیر پرچم برگزار شد.

وی ابراز کرد: علاوه بر برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی، برپایی جشن‌های مختلف و برگزاری ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در محلات از اهم برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.

محسنی گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات بندرعباس این سازمان با هدف ایجاد و شورونشاط بیشتر میان شهروندان و کارکنان شهرداری بندرعباس اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی در طول ماه مبارک رمضان کرده است.