مراسم روح‌بخش دعای عرفه برگزار می‌شود

مراسم پرفیض دعای عرفه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان به شهروندان بندرعباس، اظهار کرد: روز عرفه یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌هایی است که در فرهنگ دینی ما به‌عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن بندگان در مقابل پروردگار شناخته‌شده است.

الیاس محسنی با اشاره به اینکه عرفه، روز معرفت، روز زدودن قلب از غبار گناه و روز خدا و خدایی شدن است، بیان کرد: در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه بسیار سفارش شده و شب و روز آن از ایام متبرک در اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در این روز لطف و رحمت خداوند شامل همگان می‌شود، اضافه کرد: دعای عرفه فقط یک دعا نیست بلکه دستورالعملی برای زندگی است و در روایات انجام اعمال روز عرفه بسیار توصیه شده است.

محسنی افزود: در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با همکاری هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان و ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس مراسم معنوی قرائت دعای پرفیض عرفه همراه با مداحی حاج حسین حقی را روز یکشنبه ۲۰ مرداد‌ماه از ساعت ۱۶ در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌کند.