آیین رونمایی از کتاب ورزش در محل کار+ گزارش ویدیویی

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس به نقل از خبرگزاری ایسنا،  طی مراسمی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از کتاب “ورزش در محل کار” رونمایی شد.

 عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو موضوع مورد تأکید قرآن کریم بوده است، افزود: سلامت پایه و اساس هر موضوعی است و تا سلامتی نباشد امنیت و هیچ موضوع دیگری محقق نمی شود و به همین دلیل خداوند بر این موضوع تأکید داشته است.

امینی زاده با اشاره به اینکه علم و تجربه هم ثابت کرده که سلامتی ضروری ترین مورد برای یک انسان است، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا نشان داد که تا چه میزان سلامتی مهم و بر روی زندگی افراد تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه کارمندان همواره در معرض خطرات جسمانی قرار دارند و همواره سلامتی و ضرورت ورزش را از یاد می برند، اضافه کرد: در این کتاب سعی شده تا با استفاده از یک شیوه علمی و تجربی بتوانیم اثرگذاری صحیح ورزش و حرکات اصلاحی را در ممانعت از عارضه و بیماری آموزش دهیم.

امینی زاده در پایان با اشاره به اینکه حجم کتاب کم اما اثرگذاری آن زیاد است، تصریح کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ سلامت کار تلاش بیشتری کنیم و این موضوع را در جامعه بسط دهیم.

همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در گفت و گو با ایسنا، افزود: باید یاد بگیریم در هر زمانی بسته به شرایط رفتار خاصی را مد نظر قرار دهیم و زندگی با کرونا این موضوع را به اثبات رساند که می تواند زندگی را بسته به زمان و شرایط تغییر داد.

الیاس محسنی با اشاره به اینکه امروز ناچار شدیم با شیوع کرونا به سمتی برویم که از فضای مجازی استفاده بیشتر و بهینه تری برای آموزش و فرهنگسازی کنیم، اضافه کرد: انسان تطبیق پذیر و واکنش مناسبی به تغییر می دهد و همین امر سبب شد تا با تحقیقات صورت گرفته بر آسیب های جسمانی به اغلب کارمندان نیز کتار ورزش در محل کار را انتشار دهیم.

وی با بیان اینکه در این کتاب با استفاده از متخصصین ورزشی و پزشکی از سال ۹۷ آن را شروع کردیم و امروز خوشحالم تا از آن رونمایی شد، اظهار کرد: از حساسیت شهردار بندرعباس در بهبود روند و چاپ این کتاب تقدیر می کنم و امیدواریم این کتاب بتواند منبع مناسبی برای آموزش صحیح کارکنان در محل کار باشد.

به گزارش ایسنا، کتاب ورزش در محل کار با مشاوره دکتر مصفی پاینده، دکتر ایوب عامری و پژوهش و گردآوری مریم محمودی در ۲۰۰۰ شماره انتشار یافت که در آن حرکات اصلاحی ورزش در محل کار توسط ورزشکاران نامی استان هرمزگان همچون رضا هنگام پور، حمید رضایی پور، هادی بلالی پور، مظفر ارتنگ، هدیه کاظمی، سارا کاظمی، کیانا کمال زاده، آرزو پسالار، احسان درا و کیوان سارانی نژاد به صورت عکس و متن انتشار یافته است.