هم اندیشی کمیته فرهنگ شهروندی بندرعباس و اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ، جلسه هم اندیشی کمیته ارتقاء فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با اعضای کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان برگزار شد .

“گودرزی ” مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت : در بحث تولیدات ، کارهایی از قبیل مجموعه آرمانشهر، نمکستان، مجموعه رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی قبل از شروع طرح ارتقاء فرهنگ شهروندی انجام شده است.

وی در ادامه اظهار داشت  : تعداد ۴۰ تابلو جهت طرح ارتقاء فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است که به نوعی با تداخل مناسبتهای مختلف از تعداد تابلوها کاسته می شود .

” بهادری ” معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس نیز ، در خصوص طرح فرهنگ شهروندی گفت : شهرداریها امروزه به نوعی با این طرح درگیر هستند و آنهایی که از کنار این دغدغه با نگاه ساده می گذرند قطعا در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد .

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح داشت :حوزه های تولیدات ، جریان سازی ، محتوایی و تبلیغات از دغدغه های مهم می باشد که قطعا تاثیر بسزایی در موفقیت طرح خواهد داشت .

به گفته وی ، در حوزه صداوسیما تعامل مناسبی ایجاد شده و از این ماه بالغ بر ۷ برنامه در خصوص ارتقاء فرهنگ شهروندی پخش خواهد شد بصورتی که محتوا و ایده از سوی کمیته فرهنگ شهروندی تعیین خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه۲ ماه از زمان آغاز طرح می گذرد ،اظهار داشت : با وجود اینکه جمعیت شهر بندرعباس ۴۴۸ هزار و هشتصد و شصت و یک نفر است که گاها به یک میلیون هم می رسد از طریق بکارگیری روزنامه ، سایت ، خبرگزاری ، بیلبرد و پیامک در جهت معرفی سامانه ارتقاء فرهنگ شهروندی با شهروندان ارتباط برقرار شده است .

 وی تعداد جمعیت عضو سامانه فرهنگ شهروندی را تا به امروز حدود ۹ هزار نفر اعلام و خاطرنشان ساخت : شهروندان ، تابلوهای تبلیغات شهری را مشاهده کردند که این خود نشان دهنده موفقیت طرح در گام معرفی شبکه مخاطبین و تبلیغات شهری بوده است .

“بقایی” رئیس کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت : تجربه ی ما هم ثابت کرده که تابلوهای درون شهر خیلی  بهتر با شهروندان ارتباط برقرار می کنند .

وی در خصوص سطح درک گرافیکی مردم تصریح داشت : بایستی پایش عمومی انجام شود که چه تابلویی وچه طرحی در کدام قسمت شهر انجام شود .

وی در ادامه افزود : کارها باید بصورتی باشد که هم جذاب و هم از لحاظ محتوایی پر باشد بصورتی که استقبال پر رنگ مردم را در برداشته باشد .

 رئیس کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان در پایان بیان داشت : راهکار بسیج کردن سازمانهای شهرداری در جهت بیان معضلات و مشکلات شهری ، رقابت بین سازمانها را بالا خواهد برد و در جهت موفقیت هر چه بیشتر طرح ارتقاء فرهنگ شهروندی تاثیر خواهد داشت.