مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی استانی در بندرعباس برگزار می شود


رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی استانی توسط هیئت تیراندازی با کمان استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس و باشگاه تیراندازی سامین به مناسبت دهه فجر در شهر بندرعباس برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس، حامد رضوانی در این باره عنوان کرد: مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی استانی به مناسبت دهه فجر در شهر بندرعباس برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات در دو رشته ریکرو و کامپوند مسافت ۳۰ متر در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ویژه بانوان و آقایان برگزار می شود.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس بیان کرد: این مسابقات امروز ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۵ در مجموعه ورزشی حجاب برگزار می شود.
وی اضافه کرد: افزایش تمرکز،افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و افزایش شادابی، افزایش استقامت، افزایش دقت عمل، گردش خون منظم و مهارت تعیین هدف از فواید ورزش تیراندازی با کمان است.
رضوانی با اشاره به اینکه ورزش تیراندازی با کمان بین ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده است، ادامه داد: ایرانیان باستان در اعیاد و جشنهای گوناگون مهارت تیراندازی با کمان خود را به نمایش می گذاشتند .

گفتنی است، این ورزش از ورزشهای توصیه شده پیامبر اسلام(ص) نیز می باشد.