مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس خبر داد: برگزاری جشنواره آذین بندی محلات بندرعباس در نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری جشنواره بزرگ آذین‌بندی محلات بندرعباس به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

علیرضا پاکدامن در نشستی خبری با اشاره به تشکیل ستاد شعبانیه در شهرداری بندرعباس برای برگزاری جشن های ماه شعبان، بیان داشت: برگزاری جشن ها و مراسم مختلف یکی از وظایف شهرداری هاست و بر همین اساس ستادی با عنوان ستاد شعبانیه به ریاست شهردار بندرعباس و دبیری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برای برگزاری مناسب جشن های اعیاد شعبانیه تشکیل شده است.

وی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برنامه های مختلفی برای ایجاد شور و نشاط در ماه شعبان دارد که از جمله آنها می توان به آذین بندی خیابان های شهر بندرعباس، ایجاد ۱۵ ایستگاه صلواتی در مناطق سه گانه شهر بندرعباس همانند امامزاده سید مظفر (ع)، میدان امام خمینی (ره) و بوستان های دولت و غدیر و توزیع سی دی های مذهبی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: برگزاری جشن های مختلف با حضور هنرمندان مطرح هرمزگانی و کشوری، برگزاری مسابقات عکس و نقاشی و برگزاری مسابقه شهروند مهدوی از جمله دیگر برنامه های ما در ماه شعبان است.

برگزاری جشنواره بزرگ آذین بندی نیمه شعبان

پاکدامن در ادامه به برگزاری جشنواره بزرگ آذین بندی نیمه شعبان در محلات بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و شاخص های ما برای انتخاب بهترین آذین بندی محله شاخص‌های فنی، هنری و اجتماعی همچون رعایت الگوی مصرف، رعایت موارد زیست محیطی و هماهنگی آذین بندی با فضاهای عمومی و معماری شهر بندرعباس خواهد بود.

وی اضافه کرد: جوایز این جشنواره بزرگ شامل اعزام ۳۰ نفر از اعضای محله برتر به مشهد مقدس، ۳۰ نفر از محله دوم به مسجد مقدس جمکران و ۳۰ نفر از محله سوم به سفر سیاحتی زیارتی شاهچراغ  است.

فریده قاسمی رئیس اداره فرهنگی و امور هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در خصوص عملکرد فرهنگی این سازمان در سه ماه نخست سال جاری گفت: برپایی ۲۰ ایستگاه بلوتوث برای ارسال آداب و رسوم هرمزگان و اطلاعات شهر بندرعباس در تعطیلات نوروز، حمایت و همکاری در برگزاری نمایشگاههای عکس، تشکیل زنجیره انسانی در روز ملی خلیج فارس، توزیع کتاب هایی در خصوص دفاع مقدس و برگزاری چندین جشنواره فرهنگی از جمله اقدامات فرهنگی سازمان در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

برگزاری هفته فرهنگی در بندرعباس

قاسمی عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه های ما در ماههای آینده دعوت از چهره های شاخص علمی و فرهنگی و هنری به بندرعباس، راه اندازی پارک هنرمندان و کودکان و برگزاری کارگاههای آموزشی است.

وی به برگزاری هفته فرهنگی در بندرعباس اشاره کرد و افزود: برگزاری هفته فرهنگی و احداث کتابخانه تخصصی هنر در بندرعباس دو طرح مهم فرهنگی این سازمان در سال جاری هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس همچنین از نصب تابلوی مخصوص مطبوعات در سطح شهر بندرعباس خبر داد