بازدید از نمایشگاه مجسمه موسی عامری؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس: باید به شکوفا کردن استعدادهای هنری بها داد

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با هدف ارج نهادن به فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در سطح شهر بندرعباس از نمایشگاه مجسمه کاری موسی عامری باردید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، علیرضا پاکدامن در حاشیه این بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به آنکه مجسمه سازی، هنری ایستاست اما از یک طرف با ادبیات، مردم‌شناسی و حتی فلسفه مرتبط است و از سوی دیگر آن چنان از دیگر هنرها متأثر است که همچون مسوولیت انتخاب بازیگران در سینما، باید چهره‌ای در خور برای یک پیکره تاریخی انتخاب کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد:همانگونه که در سخنان امام جعفرصادق(ع) تعبیری بدین مضمون آمده است که تا نور نباشد، فهم دید جامعیت پیدا نمی‌کند؛ باید بگویم که ما نیز با تابانیدن نور با مقداری معین و در جهتی مشخص است که به شناخت و معرفت می‌رسیم. اگر نور نباشد، تاریکی است و پیامد تاریکی نیز ظلمت. نور، هم به معنای فهم و شناخت و هم به معنای اثرات طبیعی ملموسش، عامل مؤثری برای هنر است.

وی همچنین با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: باید با توجه به اینگونه استعدادها در سطح استان هرمزگان به شکوفا شدن آن ها کمک کرد تا نشان دهیم که هرمزگان داری ذوق هنری بسیاری است که تنها نیاز به حمایت برای پر و بال گرفتن دارند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه مجسمه کاری موسی عامری که شامل حدود ۲۰ اثر از این هنرمند جوان و باسابقه بود از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه سال جاری درنگارخانه گرمساری فرهنگسرای طوبی بندرعباس دایر شده بود که  از نکات جالب این نمایشگاه می توان به نحوه چیدمان آثار بر روی بلوک اشاره نمود.