مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: فرهنگ عاشورایی سرشار از آموزه های دینی و اسلامی است و نقشه راهی برای گذر انسان از دنیای ظلمانی و تاریک به سمت روشنایی و هدایت می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، محمد مهدی جهانبخش در جمع عزاداران بندرعباسی بیان کرد: تلاش  همه دستگاه ها و بانیان عزاداری امام حسین(ع) این است که طی روزهای جاری که وارد ماه عزاداری سید و سالار شهیدان می شویم عزاداری ها به دور از هر عیب و ایرادی، بهتر از سال های گذشته برگزار شود و البته خروجی این عزاداری ها نیز مطلوب دستورات شرع مقدس باشد.

وی با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و ترویج این فرهنگ مهم، گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با اعتقاد به این مهم اقدام به اجرای برنامه هایی با محور ترویج  فرهنگ عاشورایی می کند.

این مقام مسئول افزود: فرهنگ عاشورایی سرشار از آموزه های دینی و اسلامی و نقشه راهی برای گذر انسان از دنیای ظلمانی و جهانبخش خاطرنشان کرد: ویژگی وحدت افزایی در میان مسلمانان نیز یکی دیگر از کارکردهای مهم هیئت های عزاداری است؛ چنانکه مشاهده می شود که در هیئت های عزای امام حسین بعضاً افرادی که با یکدیگر فراتر از اختلاف، دارای عناد هستند دوشادوش یکدیگر و در کنار هم به اقامه عزا می پردازند که همین مسئله یکی از مصادیقی است که حکایت از ویژگی وحدت افزایی مجالس مرثیه خوانی دارد.

جهانبخش تصریح کرد: تاریک به سمت روشنایی و هدایت است که اشاعه و ترویج آن نه در انحصار گروه یا سازمانی خاص، بلکه رسالتی بر دوش تمام کسانی است که به حضرت اباعبدا… الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان ارادت قلبی و عملی دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس بیان کرد: با توجه به فرارسیدن این ایام علاوه بر توزیع بسته های فرهنگی، نصب بنر و برگزاری مراسم سوگواری خود را در کنار هیئت های مذهبی می بینیم و هر کمکی از دستمان برآید در جهت هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری دریغ نمی کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین مراسم عزاداری ورزشکاران باشگاه شهرداری بندرعباس پنج شنبه ساعت ۱۹ در محل شهرداری مرکزی برگزار می شود.